torsdag 16 augusti 2012

ås

det var längesen jag skrev ett inlägg. det var deppmode då, några oerhört tuffa veckor.
det är skönt att kunna skriva att saker blir bättre. det är skönt att veta att sorgedagarna inte äger vareviga sekund utan det finns mycket som är så värt så mycket ibland.
det är tråkigt att jag slutar skriva när jag mår bättre. men jag antar att behovet klingar av och jag inte behöver uttrycka mig på samma sätt. jag bara är i stunden, och det är ljuvligt.

det har varit sommar (är?) och trots att det är en massa saker som händer känner jag att sommaren är den bästa på länge.
jag har jobbat på sommarjobbet, dansat en vecka, firat pride, dansat och druckit mig full en massa dagar.
sen en vecka tillbaka har jag sommarLOV utan några måsten och det tog mig 9 dagar, fram till igår, att komma ner i varv och acceptera att det enda jag behövde göra var att vara. det var svårt först. kände mig sjukligt rastlös och nästan panikslagen. idag har jag taggat ner, kört yoga och fixat med tomatplantorna, legat i solen och ätit lunch. jag känner mig lugn.

jag ska försöka skriva även i stunderna av frid. så att ni som läser vet att det också blir bättre. för det blir det. lite bättre för varje gång man dalar och sedan inser att man är stark nog att ta sig upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar