torsdag 12 januari 2012

Theror-apy

Det är fantastiskt att en av världens smartaste kvinnor råkade bli just min nya psykolog. På riktigt, jag fattar inte hur hon kan knyta ihop saker och förklara det som jag under många år inte kunnat fatta. Om hur mina två verkligheter är förståeliga. Om varför jag inte kan fatta beslut. Hur kan jag lita på migsjälv om jag inte ens förstår migsjälv. Min andra verklighet. Den jag hamnar i med flashbacks, ångestattacker och drömmar. Den som plötsligt är där och får mig att tro att jag är någon helt annan stans. Nu på sistone, ögonblickligen tillbaka i ett helt annat rum, i en verklighet jag inte minns mer än genom dessa fragment.
Jag är rädd och kommer att skydda migsjälv. Och för att komma ur detta måste jag göra tvärtom. Släppa garden. Herregud. Det är allt. Herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar