lördag 28 januari 2012

Tala klara tala

Den senaste veckan har varit fullständigt kaos. Jag försöker virrigt hålla ihop. Saker man ska göra med skola, träningar, jobb, möten och kanske hinna med sitt eget liv därimellan. Det är kaos inombords. Så mycket att jag börjar gråta flera gånger om dagen. Av ingen anlednig alls tänker jag. Men jag vet ju att det finns anledningar. Jag har bara inte tid med dem just nu.
Är glad att jag åker till Berlin om två dagar. Att saker ska handla om annat flera dagar i sträck.
Jag har så svårt för att förlora kontroll. Jag är så rädd för att hamna under isen. Så rädd att allt trycks tillbaka i en liten kartong som visade sig vara en tryckkokare som snart kommer att sprängas.

Det gör så ont. Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Det känns som det brinner.
Var brinner det?
I halsen bröstkorgen magen.
Någonting måste ha fått det att börja brinna?
Jag vet inte.
Kan du känna igen känslan och koppla den till något?
Nej.

Men jo det kan jag. Jag kan bara inte säga orden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar