lördag 4 februari 2012

Berlin

Berlin var fint. Det var kallt men soligt, och sjukt bra shades-väder. Känner mig alltid mer tillfreds bakom mina solglasögon.




Vi promenerade. Och besökte varenda grymma vintagebutik L hade kollat upp via diverse bloggar och vänner. Vilket var många. Vi åkte turistbuss, tittade på dansföreställning, promenerade lite mer. Badade en sen kväll på ett ställe där man låg och flöt i saltvatten i ett kupolrum, musiken ljöd under vattnet. Kändes lite som det kanske kan kännas att ligga i en livmoder. Om jag får gissa.




Jag var magsjuk i ett dygn, precis när vi kom. Jag blev frisk. Vi hängde med älskade bror och shoppade. Jag gjorde av med samtliga mina pengar. Nu är jag pank men har tre par sjukt snygga nya skor.

Vi såg Berlinmuren och stora hus. Stora hus verkar för övrigt vara stadens tema. Tillsammans med klotter.
L är en fin människa. En av de finaste jag träffat de senaste åren. Jag känner mig tacksam för att jag fick träffa henne. Det är fint med goda hjärtan och koola personligheter.



Berlinmur




Igår skulle jag till psykologen. Jag bangade. Jag har ångest. Och jag har huvudvärk. Tillsammans blir det invalidostate. Jag måste kolla upp mina bihålor igen.
Jag behöver lära mig att leva med livet. Hur ska jag göra det? Jag skulle verkligen behöva lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar