söndag 18 december 2011

long time no words

det gick två veckor bloggen förblev blank. jag vet inte varför. har inte haft något att förmedla.
jag har fått ett jobb. och jag har snart gått ut årskurs 2,5. jag är slut och hoppfull. terapi är sjukligt svår och jag måste hålla igen för att inte brista ut i ett fulgråt varenda vecka. inuti, när jag pratar, är det som feta köttsår. så jag är mest tyst. jobbar med acceptans och att vandra framåt tills jag orkar blicka bakåt.
såg dansföreställning av brorsan i fredags, var ute och åt middag med han och kompagni, samt mim&anna mina fina. imorse firade vi bror 2 och åt tårta med family plus extended family. vi hade juluppvisning med solflickorna och jag pysslade inför julavslutningen imorgon. sen är det två lektioner kvar i skolan och sedan lov. Loooooov.
jag planerar en resa till berlin i feb med fina lena. jag planerar  ett sparande inför kommande år. jag planerar en framtid.
det är jul snart och julen är väldigt krävande för mig. så får att bespara mig en del av ångesten tänkte jag förflytta fokuset från mig till andra. därav kom idén om en insamling av kläder med dylikt från folk runtom i stockholm. folk som behöver är viktigare än min ångest. denna jul iallafall.
ofta känns det som man är tillbaka på ruta ett men just nu är jag ganska säker på att jag inte är kvar dör längre, utan faktiskt har gått litegranna framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar