söndag 2 oktober 2011

rehabilitering

idag har jag gjort allt jag inte hade tid att göra.
jag sov tills pappa väckte mig med ett mobilsamtal vid 12.
jag åt frukost och tittade på tv.
jag läste en bok och somnade. jag vaknade och gick till affären.
vi hyrde en film och jag bakade scones. jag åt godis och tittade på water for elephants.

oooo vad jag behövde denna dag. igår var det konstant ångest, psykologsamtal och sedan på kvällen ännu mer ångest, till den grad att jag behövde röka en cigarett för att lugna mig. det händer sällan. somnade av medicinerna jag tagit lite extra av bara för att slippa ifrån. var totalt på bristningsgränsen. men sedan kom morgonen.

jag har bestämt mig för att lyssna på min kropp och dess tydliga signalering och skippa pluggandet inför den här tentan, och göra den en annan gång. och när jag bestämt mig för det släpper massor av press och ångest och jag kan börja andas igen.
så nu, de kommande dagarna, när jag egentligen ska plugga, ska jag bara göra saker jag tycker om.
idag har jag gjort som ovan, imorgon ska jag lyssna när min favoritartist sarah kelly spelar, en kvinna vars musik bokstavligen räddat mitt liv. ingen har på avstånd någonsin kunnat göra en så stor förändring i mitt liv som hon har gjort genom hennes musik.
första gången jag hörde henne spela bara satt jag helt tyst. jag köpte hennes skiva och edan skulle jag gå ut med mina vänner. vid 1-tiden tröttnade jag på att dansa med fulla människor och ville bara gå hem och lyssna på skivan (where the past meets today). lyssnade hela natten.
andra konserten grät jag mig igenom, för att hon berättade om sitt förflutna då hon bara ville dö.
tredje gången berättade hon om sitt förhållande med en man som slog henne igen och igen och igen. hon är så sjukt stark, och ofta tänker jag att om hon klarade att vända på det så klarar jag det också.
sedan ska jag träna dubbelvolter med mina kära gymnaster, och leka på tumblingen inför tävlingen på torsdag. och så ska jag, som jag sååå älskar, mörda dem med ett grymt styrkepass.
på måndag ska jag dansa dansa dansa och kanske åka och titta på när jefta repar med cullbergbaletten. och så ska jag hitta någon som kan hjälpa mig sätta upp mina fina tapeter. och jag ska inte glömma bort att bara göra saker jag vill göra.
Sarah Kelly, HOLD ON LOVE, tyvärr kass kvalité men den bästa låten EEEVVVVVEEEEERRRRR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar