måndag 31 oktober 2011

feeling like roadkill

saker man gör under en dag. som idag då.
studerar. alldeles för lite.
masserar en rygg och diskuterar livet.
sanningen om attraktionen -att man alltid får gensvar utefter vad man sänder ut. jag formar min framtid och människorna i den. och jag måste lära mig varför jag gör som jag gör. 
temat var min förmåga att suga till mig upptagna (läs: in a relationship) folk med en ganska bad attitude (läs: idiot eller förvirrad) som bara ger en sak (läs: mellan raderna). okey. så vad är problemet? Jo, problemet är att det är the story of my life, och jag är lite trött på storyn. att ligga men inte ha. eller som N uttryckte det, to keep yourself safe, because you already know the ending of the story. 
aaa och det gör jag ju. jag tror att jag har koll, är stark och går säker från skada när jag vet vilka förutsättningarna är. ändå känner jag mig nästan körd.
antagligen för att man inte ska inbilla sig att man kan styra sitt hjärta. det hjärtat känner, känner det.
så jag gör mina val baserat på vilken outcome jag vill ha. med det utgångsläget kan man dra följande slutsats: jag vill ha men inte älska. för jag är rädd för det. särskilt efter e är jag sjukt rädd för det.
varför sitter man som med ett cyklop som bara ser de odugliga människorna när där bredvid sitter säkert fem stycken helt funktionsdugliga. vad är grejen med att attraheras av det som utan tvekan kommer leda till smärta och dysfunktion. och göra det om och om igen?

jag vet inte. jag vet bara att det gör mig frustrerad. och att jag ska träna på att ta av mig cyklopet och i varje fall se mig omkring efter något mindre dödsdömt, om jag nu vill se mig om alls. det är så inte hett (i längden) med skeva människor. amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar