söndag 18 september 2011

Att ta skiten för vad den är. Meningslösa funderingar en söndagskväll.

jag har funderat en del på vad jag vill göra när jag blir gammal. detta av att en skön typ som hette "kryddan" tävlade i Vem vet mest. han var helt galen. och så stört skön.
jag har ju funderat på detta tidigare men nu blev det ju då aktualiserat av en främmande man i ett frågesportprogram.

"kryddan"













saker jag vill göra när jag blir gammal, utan innebördes ordning:
-vara full typ ofta på vardagar. och bara gå omkring och titta på dubbla människor.
-sjunga visor högt på stan. (utan att vara full)
-missmatcha kläder så in i helvete.
-äta mycket grillad korv med bröd, grillat kött och dricka cocacola.
-gå på klubb och dansa till 2060-talets greatest hits.
-åka på gummresa till kanarieöarna
-ta med mina barnbarn och deras kompisar på konstiga äventyr
-färga håret lila

-prata vitt och brett om diverse sexuella erfarenheter eller liknande som gör alla sjukt generade
-samla porslinskatter
-gå barfota överallt

det ska bli kul att vara gammal faktiskt.

idag när jag vaknade var jag sjukt nöjd. det var liksom tyst i lägenheten, vilket borde betyda att inez sover och jag för en gångs skull vaknar innan henne. kanske är koma-sovandet äntligen över? så sjukt nöjd tittar jag på uret som jag tror är runt 9, men hon är visst 13.43.

nu lyssnar jag på fina melissahorn visor och tänker. det är underskattat att tänka. precis som det är underskattat att vara snäll. så jag jobbar hårt på både två.
jag tränade tjejerna ikväll och blir alltid lika imponerad över de som tar skiten för vad den är och försöker göra bättre. för det är alltid de som i slutändan lyckas bättre. och dessutom blir starkare, modigare och vackrare människor.

jag vill bli en starkare, modigare och vackrare människa. jag ska ta skiten för vad den är. skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar