torsdag 22 september 2011

a ordinary person

imorgon är det tenta igen, denna gång i infektionsmedicin.
så jag lär mig om streptokocker och stafylokocker och Epstein-Barr virus, om mutationer och transkriptioner och PCR-metoder. tittar på sjukt snuskiga bilder av sjukdomarna vi läser om. google it is.
förra veckan skrev jag ju att jag hade tenta, som jag trodde skulle gå sådär. och bara för det så nailade jag den, kan bara se en fråga jag kan ha fått fel på. det ska jag fira någon dag.
det här med kroppen är så spännande och jag hoppas att jag inte ångrar att jag inte valde läkaryrket om tio år. jag tänker att jag ju ändå ska vidareutbilda mig inom massa spännande saker när jag är klar med dessa 5 år. kinesiologi till exempel, och rosenterapi, pilates och kanske osteopati. min klinik ska ha allt.

jag undrar vem min läsare i ryssland är? jag känner väl ingen i ryssland? eller?

för några dagar sedan köpte jag en trisslott. sen vann jag en till. då hämtade jag den, sen vann jag två till. på den ena av dem två vann jag två till. alla dessa hade inhandlats på pressbyrån i örnsberg. jag visste att jag var tvungen att gå dit igen, men jag gjorde inte det, utan löste in lotten i axelsberg istället. fetfail. nit.



en sak jag märkt på senaste tiden är att folk jag tyckte var sjukt koola och snygga förut inte alls är lika koola och snygga nu. förutom jillian såklart. hon är förevigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar