onsdag 28 september 2011

googla på "everything sucks"

det är kväll igen. det är inte läge att ge upp.
jag slösar bort mina dagar och orkar inte gå till skolan. studerar hemma och är irriterad över min likgiltighet och orkeslöshet. dansar och jobbar mig med rörelserna bort från nutiden. in i någonting som inte finns ännu.
varje kväll känner jag mig lika förtvivlad. varje morgon lika tom.
tränade tjejerna idag och kände mig så tacksam, och som så ofta förr, så stolt. över att vara ledare för så grymma, koola och hårt arbetande tjejer. tjejer som peppar varandra och visar tacksamhet för de små sakerna och stolthet över de stora. de värmer mitt hjärta.

tittar på house och vill lära mig allt men orkar inte lära mig något. borde plugga, borde plugga, borde plugga, men bara stirrar. vill skrika att någon ska ge mig mitt liv tillbaka men vafan är det liksom, det här är ju mitt liv. vilket annat liv jag syftar på har jag egentligen ingen aning om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar