torsdag 15 september 2011

jag älskar när det regnar

det är någonting med hösten som slår an en mjuk, njutande sträng i mitt inre. det är så skönt när det regnar och man anses helt vrickad om man beger sig ut = en anledning att stanna inne.
inatt gick jag ut och la mig på det blöta gräset och tittade på stjärnorna. det var kallt. men härligt. och blött. och jag njöt.

jag tittar på tv. idag skolkade jag från skolan. och är hård mot mig själv när det dåliga samvetet kommer krypandes. lägg av, ligg här och slappa. det förtjänar du.

tvn jag ser på skulle nog få det att krypa i kroppen på en del av mina vänner. inez till exempel tillbringar all sin tid inne på sitt rum när tvn står på. jag tar det som en tyst protest mot mina utsvävningar i de andras värld.
men jag ska nämna en del saker som gör det värt.
Biggest Loser kan man se på, som ni alla säkert redan vet -för att Jillian är så sjukt snygg. Och när alla breakar down och spyr och sedan bekänner sina livsproblem är hon både snygg och ödmjuk inför deras kval. FETT värt tidsfördriv.
Project Runway kan man se på för att man tänker att man ju kunde försöka ha på sig lite mer kläder som verkligen skulle kunna utrycka vem man är. Och det är ju en spännande tanke.
The Dogwhisperer är sjukt coolt. För när man går på stan och träffar hundar som beter sig tänker man på Cesar Milan och så vet man hur hundägarna egentligen borde göra. Plus att man kan fundera över varför de är så dåliga packleaders.
Hollywoodfruar är egentligen ovärt men man kan fundera på vad Betnér skulle säga och då blir det plötsligt sjukt roligt.
Idol är både roligt och rörande. Och yay för alla galet duktiga tjejer som sopar mattan med resten av sveriges befolkning.
Celebrity Rehab -jag vet inte varför. alltså verkligen inte. men bara för att.
Och till sist ja OPRAH, som är värt att se bara för att det är sista säsongen. Och för att hon ju är såååå söt.

igår tränade jag mina bästa tjejer på gymnastiken. det är skönt att de känner mig så väl att jag kan säga saker som att de ser ut som slemmiga maneter när de inte sträcker på sig när de voltar. och de bara nickar och gör bättre. jag är så sjukt stolt. de är så jävla bra människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar